سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سخنان مهم سیدمحمدخاتمی درباره فتنه اخیر - نازک خیال
خداوند آن را دوایی قرار داد که با آن دردی و نوری که با آن ظلمتی نیست [امام علی علیه السلام ـ در توصیف قرآن ـ]
من به ایمیل کمتر سر می زنم! کامنت بگذارید
یــــاهـو
کل بازدیدهای وبلاگ
213759
بازدیدهای امروز وبلاگ
57
بازدیدهای دیروز وبلاگ
35
منوی اصلی

[خـانه]

[  RSS  ]

[شناسنامه]

[پست الکترونیــک ]

[ورود به بخش مدیریت]

درباره خودم
سخنان مهم سیدمحمدخاتمی درباره فتنه اخیر - نازک خیال
مدیر وبلاگ : احمد نازک تن[168]
نویسندگان وبلاگ :
الهام خانوم (@)[29]


بسیجی بوده و انشاءالله مانده باشم. منتظرم صاحب امرمان بیاید. اگر بر ناروایی که از خودی سرزده صبر می کنم ، برای وجود دشمن است . و اگر بر آن صبر نکرده و نهیب می زنم ، برای وجود خطری بزرگتر است : دشمن اکبر!(نفس)
لوگوی وبلاگ
سخنان مهم سیدمحمدخاتمی درباره فتنه اخیر - نازک خیال
فهرست موضوعی یادداشت ها
طنز[123] . سیاست[21] . یادداشت ها[15] . خبر[4] . سوال سرخ و پاسخ سبز[4] . عدالت . فرهنگ . فطر . آرشیو طنز دیماه 86 . آزار . آمریکا . اخلاق . اسارت . براندازی نرم . بردگی . جنگ نرم . خاطرات دوران جنگ . خاطره عبرت آموز .
بایگانی
یادداشتها
آورده بودند ! که : (طنز)
خاطرات طنز حج
نوشته های منتخب سایت
دی ماه 86
بهمن ماه 86
اسفند 86
پیوندهای روزانه

جریان احمدی نژاد [111]
حزب الله می رزمد [191]
صدای عدالت [182]
نیز هم [127]
نقطه سر خط [122]
[آرشیو(5)]

اوقات شرعی
لینک دوستان

تنها علمدار
گردان وبلاگی کمیل
متین نیوز
جعفر گلابی
صدای عدالت

لوگوی دوستان

خاطرات باورنکردنی یک حاج آقا - به روز رسانی :  1:57 ع 90/1/6
عنوان آخرین نوشته : وب حاج آقا راه اندازی شد !!

شیعیان اهل سنت واقعی - به روز رسانی :  9:4 ع 87/9/30
عنوان آخرین نوشته : غدیر حقیقت انکار نا پذیر تاریخ

جستجوی وبلاگ
:جستجو

با سرعتی بی نظیر و باور نکردنی و اعجاب انگیز متن یادداشتهارا کاوایش کنید!

اشتراک در خبرنامه
 
پارسی بلاگ
www.parsiblog.com

نویسنده مطالب زیر: احمد نازک تن

عنوان متن سخنان مهم سیدمحمدخاتمی درباره فتنه اخیر دوشنبه 88 آذر 23 ساعت 9:17 صبح

خاتمی اظهار داشت:«آیا اگر ما بگوییم روش مدیریتی که در کشور ماست با مصالح کشوربا ثروتمند شدن کشور سازگار نیست، با عدالتی که همواره شعار آن را داده‌ایم سازگار نیست با حیثیت و حرمتی که ما باید در منطقه داشته باشیم سازگار نیست، آیا بیان کردن این سخنان و دعوت به رعایت قانون اساسی و توجه به خواست‌های مردم معنایش براندازی و لطمه‌زدن به نظام است؟ آیا رفتارها و سیاست‌هایی که چهره انقلاب و نظام ما را کدر می کند و با مردم برخورد دارد زمینه ساز یاس مردم بخصوص نخبگان و جدا شدن از نظام و حکومت نیست؟آیا همین امور کمک به براندازی نمی‌کند؟»

محمد خاتمی با تاکید بر اینکه امکان ندارد مردم و دانشجوی ایرانی به امام خمینی اهانت کنند، اعتراض‌کردن را عین وظیفه دینی و انقلابی دانست.

به گزارش ایلنا وی در جمع شورای احزاب اصلاح طلبان فارس اظهار داشت:« فکر می‌کنم کل ملت ایران به جز عده‌ای معدود و عده‌ای آدم ناراحت، ناراضی و بیمارو منحرفی که انقلاب ما همه امتیازات آنها را گرفت؛ به انقلاب اسلامی افتخار می کنند و امام را به عنوان محور و مدار انقلاب و مظهر ایمان و آزادگی خود بزرگ می دارند. امروز هم ما می گوییم ملاک و معیار برای اصلاح امور و دستیابی به آرمان‌هائی که ملت ما داشته است خود انقلاب؛ راه و رهنمودهای امام و موازین قانون اساسی و مطالبات درست مردمی است که در جریان انقلاب به رهبری حضرت امام داشتند.»

وی با بیان اینکه خواست مشترک مردم در طول همه جریانات و جنبش‌های اجتماعی از مشروطیت تا امروز، آزادی بوده است، ادامه داد:«ما را متهم می‌کنند که آزادی ما ولنگاری است، نخیر آن آزادی ما منضبط شدن اخلاقی جامعه است،آزادی ما اخلاقی است؛ آزادی دقیقا در برابر استبداد است و آزادی که پایه هر عمل اخلاقی است زیرا عمل تحمیلی ولو خوب باشد با آزادی و اراده آزاد انسان انتخاب نشده است اخلاقی نیست.»

خاتمی با انتقاد از اینکه به اعتراضات پس از انتخابات توجه نشد، افزود: متاسفانه به جای اینکه با آن‌ها برخورد منطقی شود، حرف‌ها گوش داده شود تا اگر حرف درست و حسابی است قبول کنند و در مقابل آن تسلیم شوند و اگر نیست مردم را قانع کنند، در مقابل مردمی‌ترین اعتراضات نسبت به مسائل اخیر برخوردهای خشونت‌آمیز شد که آثار آن را می‌بینیم. من این را قبول ندارم که مطالبات مردم فراتر از آن چیزی است که در انقلاب ما بود؛ اگر اعتراضی هست که چرا ما از آن معیارها عقب افتادیم یا انحراف پیدا کردیم.

رئیس بنیاد باران تاکید کرد:«به صراحت بگویم، امروز هم اکثریت جامعه ما امام و انقلاب را قبول دارند و به خون شهیدانشان احترام می‌گذارند و مدارو معیار همان آرمان‌های انقلاب اسلامی است، امروز برای همه ما امام خمینی معیار است، معیاری که انقلاب را رهبری کرده هم جمهوری اسلامی را پیشنهاد کرده، هم به همت ایشان مردمی‌ترین و دموکرات‌ترین انتخابات و رفراندوم‌ها برگزار و قانون اساسی تصویب شده است.البته همه قبول داریم که قانون اساسی وحی الهی نیست و اگر کسی ایرادی هم به آن داشته باشد اشکالی نیست ولی مبنای حرکت ما همین قانون اساسی است که دست آورد انقلاب و مورد تصویب قاطع مردم بوده است.»

خاتمی افزود: انتقادی که می‌کنیم بر اساس همین معیارهاست، مردم‌سالاری در متن انقلاب بوده، خواست مردم بوده، امام آنرا قبول کرده، در قانون اساسی آمده و مساله مردم‌سالاری دینی را بنده مطرح کردم حالا اینکه عده‌ای بیایند بگویند اصلا مردم‌سالاری با دین سازگار نیست!این ضد خط امام و قانون اساسی ماست.

وی با بیان اینکه «کسی که از اصول و آرمان‌ها دفاع می‌کند طرفدار انقلاب است»، گفت: به صراحت بگویم مردم ما به چارچوب‌های قانون اساسی،به اساس و معیارهای آرمان‌های انقلاب اسلامی و به شخص امام احترام می‌گذارد وامکان ندارد مردم ما و دانشجوی ما به امام خمینی(رض) اهانت بکند. اتفاقا ما می‌گوییم راهی که وجود دارد ساختار شکنی نیست، اصلاح ساختار بر اساس معیارهایی است که در خط امام و راه ایشان و قانون اساسی وجود دارد است، ما حق داریم اعتراض کنیم اگر انحرافی در این زمینه ببینیم.

رئیس‌جمهور سابق ایران افزود: امام و انقلاب را وجه المصالحه نکنیم. نگوییم به نام انقلاب می‌زنیم، می‌کوبیم، نیاییم حرمت‌شکنی کنیم، امام را هم وجه المصالحه قرار دهیم برای اینکه بتوانیم کسانی را که نمی‌پسندیم با آنها بر خورد تندتر انجام دهیم. ما همه به خصوص حکومت را فرا می خوانیم به بازگشت به همین موازین، به حرمت انسان، به رعایت حقوق انسان، به تلاش برای اعتلای این کشور.

خاتمی اظهار داشت:«آیا اگر ما بگوییم روش مدیریتی که در کشور ماست با مصالح کشوربا ثروتمند شدن کشور سازگار نیست، با عدالتی که همواره شعار آن را داده‌ایم سازگار نیست با حیثیت و حرمتی که ما باید در منطقه داشته باشیم سازگار نیست، آیا بیان کردن این سخنان و دعوت به رعایت قانون اساسی و توجه به خواست‌های مردم معنایش براندازی و لطمه‌زدن به نظام است؟ آیا رفتارها و سیاست‌هایی که چهره انقلاب و نظام ما را کدر می کند و با مردم برخورد دارد زمینه ساز یاس مردم بخصوص نخبگان و جدا شدن از نظام و حکومت نیست؟آیا همین امور کمک به براندازی نمی‌کند؟»

رئیس بنیاد باران افزود:« البته بنده آنقدر سخاوتمندانه نمی‌خواهم نسبت براندازی به کسانی که ما نمی‌پسندیم و با ما مشکل دارند بدهم؛ هرچند وقتی آن طرف با اینهمه گشاده‌دستی هر کس را که نپسندید،به سادگی تهمت بزنند، فحش بدهند، بدگویی کنند و بدتر اینکه بازداشت کنند، تحت تعقیب قرار دهند، پرونده‌سازی کنند وفتنه‌گر و برانداز معرفی کنند؛ باید مردم روشن شوند که کدام روش‌ها و رفتارها نتیجه‌اش تضعیف نظام و لطمه دیدن جمهوری اسلامی است.»

رئیس دولت اصلاحات خاطر نشان کرد:«اگر در جامعه‌ای به دلیل انتقاد کردن از حکومت و دولت به دلیل اعتراض به مسائلی که ملت احساس می‌کند انحراف است بخواهند انگ بزنند و هر عنوانی که این انتقادکننده بدهند نه عادلانه است و نه مردم‌سالارانه،ما روی محورهای انقلاب، امام و قانون اساسی باید حرکت کنیم و باید بدانیم انحراف از اینها ما را به جایی خواهد رساند که همه زیان خواهند کرد.


اظهار نظر شما عزیزان( )


لیست یادداشت های آرشیو نشده این وبلاگ

با سلام، خداحافظ!
هشدار امام درباره خودمحوری دانشگاهیان و قوای مسلح
سخن امروزین امام!
سوال سرخ و پاسخ سبز - بخش چهارم
سوال سرخ و پاسخ سبز - بخش سوم
سوال سرخ و پاسخ سبز - بخش دوم
سوال سرخ و پاسخ سبز - بخش اول
فرمان 8 ماده ای امام
«کتاب قانون» رودرروی «اخراجیها»!
نامه ای به برادر نوری زاد
شکلک او ، کفرما!
تاکتیک ابوسفیانی!
جمعش می کنیم!
سخنان مهم سیدمحمدخاتمی درباره فتنه اخیر
این خمینی بود!
[همه عناوین(167)][عناوین آرشیوشده]


Powered by : پارسی بلاگ
Template Designed By : MehDJ


آمار وب فارسی