سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاطرات طنز حج - نازک خیال
اطمینان به هرکس، پیش از آزمودنش [نشانه]درماندگی است . [امام علی علیه السلام]
من به ایمیل کمتر سر می زنم! کامنت بگذارید
یــــاهـو
کل بازدیدهای وبلاگ
213287
بازدیدهای امروز وبلاگ
23
بازدیدهای دیروز وبلاگ
3
منوی اصلی

[خـانه]

[  RSS  ]

[شناسنامه]

[پست الکترونیــک ]

[ورود به بخش مدیریت]

درباره خودم
خاطرات طنز حج - نازک خیال
مدیر وبلاگ : احمد نازک تن[168]
نویسندگان وبلاگ :
الهام خانوم (@)[29]


بسیجی بوده و انشاءالله مانده باشم. منتظرم صاحب امرمان بیاید. اگر بر ناروایی که از خودی سرزده صبر می کنم ، برای وجود دشمن است . و اگر بر آن صبر نکرده و نهیب می زنم ، برای وجود خطری بزرگتر است : دشمن اکبر!(نفس)
لوگوی وبلاگ
خاطرات طنز حج - نازک خیال
فهرست موضوعی یادداشت ها
طنز[123] . سیاست[21] . یادداشت ها[15] . خبر[4] . سوال سرخ و پاسخ سبز[4] . عدالت . فرهنگ . فطر . آرشیو طنز دیماه 86 . آزار . آمریکا . اخلاق . اسارت . براندازی نرم . بردگی . جنگ نرم . خاطرات دوران جنگ . خاطره عبرت آموز .
بایگانی
یادداشتها
آورده بودند ! که : (طنز)
خاطرات طنز حج
نوشته های منتخب سایت
دی ماه 86
بهمن ماه 86
اسفند 86
پیوندهای روزانه

جریان احمدی نژاد [110]
حزب الله می رزمد [191]
صدای عدالت [182]
نیز هم [127]
نقطه سر خط [122]
[آرشیو(5)]

اوقات شرعی
لینک دوستان

تنها علمدار
گردان وبلاگی کمیل
متین نیوز
جعفر گلابی
صدای عدالت

لوگوی دوستان

خاطرات باورنکردنی یک حاج آقا - به روز رسانی :  1:57 ع 90/1/6
عنوان آخرین نوشته : وب حاج آقا راه اندازی شد !!

شیعیان اهل سنت واقعی - به روز رسانی :  9:4 ع 87/9/30
عنوان آخرین نوشته : غدیر حقیقت انکار نا پذیر تاریخ

جستجوی وبلاگ
:جستجو

با سرعتی بی نظیر و باور نکردنی و اعجاب انگیز متن یادداشتهارا کاوایش کنید!

اشتراک در خبرنامه
 
پارسی بلاگ
www.parsiblog.com

نویسنده مطالب زیر: احمد نازک تن

عنوان متن خاطرات طنز حج 10 دوشنبه 85 اسفند 7 ساعت 7:0 صبح

((ای کاش دست ما بود!))

نشسته بودیم در حیاط مسجدالحرام و به طواف با عظمت حجاج نگاه می کردیم . شب از نیمه گذشته بود و اصلا چشم هوس خواب نداشت .سیل طواف کنندگان دور کعبه می پیچید و می پیچید. زن و مرد ، سفید و سیاه ، زشت و زیبا ، از هر قوم و قبیله و کشور ، با هر مذهب آزادانه مشغول عبادت بودند که ...

بغل دستی من رو به من کرد و گفت : عجب عظمتی ! عجب هیبت و شکوهی ! حیف که این دم و دستگاه دست این وهابیها است (رگ خواب مرا می دانست که چقدر از وهابیها متنفرم !) ای کاش دست ما بود ...

بنده خدا خبر نداشت که آن شب من یک دعوای مفصل با مسئولان ستاد حج داشتم و حسابی حالم از هر چه سوء مدیریت و بد سلیقگی بود؛ گرفته بود .عصبانی و ناراحت گفتم :

"بله ! اگر دست ما بود ؛ هرگوشه مسجد الحرام یک صندوق صدقه می گذاشتیم . حیاط مسجدالحرام را بین سپاه و ارتش و ناجا و بسیج تقسیم می کردیم ، هر گوشه یک امام جماعت برای خودو طرفدارانش نماز می خواند ، دور تادور مسجد الحرام را عکس و تابلو و نوشته می چسباندیم ، بلندگوها هیچ وقت سالم نبودند و همیشه یا قطع می شدند یا جیغ می کشیدند، تازه از بلندگوها هم دائما نوار روضه و نوحه پخش می کردیم ، بین زن و مرد شیشه می کشیدیم ، دسته سینه زنی و زنجیر زنی با علم هیجده تیغه می آمد دور کعبه بچرخد ، همه جا را قبر چند طبقه می کردیم و می فروختیم ،دیوار کعبه را با مته سوراخ می کردیم تا مردم تویش پول بریزند، پارکینگ و پله برقی را پولی می کردیم و ...."

داد زد : "بابا ! غلط کردیم ! نخواستیم ، بگذار دست همین ها باشد . ولمان می کنی ؟!"

به خودم آمدم ؛ در حالی که حسابی خنده اش گرفته بود گفت : "عربها هم بلدند چه جوری پولهای من و تو را از جیبمان در آورند. اگر منکری چشمهایت را موقع بازگشت در فرودگاه باز کن تا حجم ساکهای حاجیها را آن موقع ببینی! ضمنا آن همه تخریب و جنایت وهابیها در اماکن مقدس مگر فراموش شدنی است؟! تازه این نظم و انضباط و رسیدگی به حرمین شریفین را هم از امام خمینی (ره) داریم که اوایل پیروزی انقلاب خواسته بود تا مدیریت دو شهر مکه و مدینه به دست سازمان کنفرانس اسلامی بیفتد .از آن به بعد بود که پادشاه بفکر چاره افتاد و طرحهای توسعه و عمران و آبادانی حرمین شریفین را به همراه طرحهای توسعه توریسم مذهبی آغاز کرد تا همه خدا را داشته باشند و هم خرما را !"

آرام شده بودم . باز خنده اش گرفت و گفت :" بگذار ای کاش را عوض کنم و بگویم ای کاش ما هم بلد بودیم ... "


اظهار نظر شما عزیزان( )

نویسنده مطالب زیر: احمد نازک تن

عنوان متن خاطرات طنز حج 9 شنبه 85 اسفند 5 ساعت 7:0 صبح

(( دوستی خاله خرسه ))

در کلاسهای آموزشی حج به همه ایرانیها یاد داده اند که اگر گم شدید خود را به یکی از کاروانهای ایرانی برسانید. فرقی نمی کند که کاروان چه شهر و چه استانی باشد. زیرا آنها به هر ترتیب با کمک ستاد و امداد گمشدگان ، شما را به کاروان خودتان خواهند رساند و طی این مدت نیز از شما پذیرایی خواهند کرد.

به این ترتیب گمشدگان حداکثر تا 24 ساعت پس از گم شدن، به کاروان خود می رسند. بیچاره پیرمرد گم شده که فارسی بلد نبود ، با همان زبان آذری به یک کاروان ترک ( ترکیه ) پناه برد. آنها او را به کاروان بردند. سه روز و سه شب او را در کاروان نگه داشته بودند و از او پذیرایی می کردند! طی این مدت نه به ستاد ایرانیان خبری داده بودند ونه اجازه خروج به او می دادند. عاقبت به فکر پیرمرد رسید که فرار کند.

وقتی خود را در خیابان دید ، ایرانیها را شناخت. دو ساعت بعد در کاروانش بود . و در جواب مدیر و معاون کاروان که این سه شب کجابودی به زبان شیرین آذری به هرچه ترک بود .....فحش می داد. جایتان خالی ! (فحش آذری به ترکها شنیدن دارد!)


اظهار نظر شما عزیزان( )

نویسنده مطالب زیر: احمد نازک تن

عنوان متن خاطرات طنز حج 8 جمعه 85 اسفند 4 ساعت 7:0 صبح

((قبله نما ))

با چادر مشکی که نشان از ایرانی بودنش داشت در یکی از ایوانهای مسجد الحرام به فاصله کمتر از شصت متر با کعبه ،یک سجاده پهن کرده بود و رو به طرفی غیر از کعبه نماز می گزارد!

خوب که دقت می کردی می دیدی وسط سجاده اش یک قبله نما چسبیده و او هم دارد به همان سمتی نماز می خواندکه فلش قبله نما نشان می دهد!!


اظهار نظر شما عزیزان( )

نویسنده مطالب زیر: احمد نازک تن

عنوان متن خاطرات طنز حج 7 پنج شنبه 85 اسفند 3 ساعت 7:0 صبح

((گربه ها))

همه از برنامه غذایی شاکی بودند. حالا می گویم چرا؟

آشپزخانه مرکزی غذا را می پزد و با گرمکن های برقی آن را به خانه ها می آورند . یک آشپزخانه مرکزی مثلا غذای سی هزار نفر ایرانی را می پزد که از اقوام و فرهنگها و عادتهای مختلف برخوردارند. یکی برنج را کته و شفته دوست دارد و دیگری خشک و دون ! یکی چرب می پسندد دیگری بی روغن . یکی لوبیا پلو را پر گوشت می خورد یکی بی گوشت . خلاصه ترکها کوفته می خواهند و لرها آبگوشت و شمالیها کته و .. اما از این نوع غذاها خبری نیست . همه اش کباب و مرغ و جوجه کباب و خوراک مرغ و زرشک پلو با مرغ و شنیسل مرغ و کوفت و زهر مار مرغ و ...!!

روزهای اول، گربه ها دور و بر سطل آشغال ایرانیها می پلکیدند ، اما روزهای آخر دنبال خودمان راه می افتادند!


اظهار نظر شما عزیزان( )

نویسنده مطالب زیر: احمد نازک تن

عنوان متن خاطرات طنز حج 6 چهارشنبه 85 اسفند 2 ساعت 7:0 صبح

((نتوانست یا نخواست ؟!))

دیروز از ماجرای قهر گفتم اما برای رفتن به فروشگاه از هر کاری دریغ نمی کردند . تاکسیها می آمدند داد می زدند : "فروشگا ؛ فروشگا !" و حجاج (ایرانی )را مجانی به فروشگاههای بزرگ طرف قرارداد خود می بردند و از صاحب فروشگاه به ازای هر نفر دو ریال می گرفتند.

در همین راستا(!!) صحنه جالبی رخ داد :

یک راننده عرب در موقع بازگشت هشت نفر آدم بزرگ را در یک سواری چپانده بود! دو تا آدم چاق ( زن و شوهر نسبتا مسن )‌در صندلی جلو ؛ و شش زن در صندلی عقب روی هم ریخته بود و آمد کنار خانه تا پیاده شان کند. شش زن در صندلی عقب قدرت تکان خوردن نداشتند! لذا خود راننده پیاده شد تا در را برایشان باز کند. در که باز شد یکیشان تلپ پرت شد بیرون ! دیگران به تدریج و با سختی یکی یکی آمدند بیرون . نوبت به صندلی جلو رسید. حاج خانم روی پای حاج آقا جا خوش کرده بود و پیاده نمی شد. راننده فکر کرد که در را نمی توانند باز کنند ، رفت جلو و در را باز کرد. اما فایده نداشت! پیاده نمی شدند. قد خانم بلند و گردنش خم شده بود تا نزدیک آینه وسط! هر کاری کرد نتوانست (یا نخواست !!) پیاده شود. بالاخره خانمهای دیگر به کمک آمدند و دستش را گرفتند و کشیدندش بیرون !

حاج آقا یک نفس راحت کشید . اما .... (حالا او نای پیاده شدن نداشت !)

 


اظهار نظر شما عزیزان( )

نویسنده مطالب زیر: احمد نازک تن

عنوان متن خاطرات طنز حج - 5 سه شنبه 85 اسفند 1 ساعت 7:0 صبح

((اصلا قهریم !))

ایرانیها در مکه از سرویس حمل و نقل صلواتی برای رفتن به مسجدالحرام استفاده می کنند و البته این سرویسها مشکلات خاص خود را هم دارند . مثلا تا رانندگان سودانی به مسیر خطهای خود آشنا بشوند جان مسافر به لبش رسیده است و یا از زمانی که کشورهای دیگر هم از ایران تقلید کرده و سرویس اتوبوس گذاشته اند ، محل مناسبی برای سوار و پیاده شدن حاجیان بوی‍ژه در ایستگاه سایبان (مظله )‌پیدا نمی شود . اما با همه این احوال وجود اتوبوسها در بیست و چهار ساعت این امکان را می دهد تا مشتاقان زیارت خانه خدا و آنها که می خواهند نمازها را در مسجدالحرام بخواهند یا قرآن در آنجا ختم کنند ، با آسایش و امنیت خاطر بروند و بیایند.

 غر زدنها (که عادت ماست ) در همه احوال ادامه دارد . مثلا یکی می گوید : پولش را بدهند خودمان برویم !دیگری می گوید :‌ ترکها چقدر منظم و مرتبند ، کاش مال ما هم اینطوری بود ! بی خبر از این که اتوبوس ترکها جیره بندی شده و هر کاروان فقط یکی دو بار در هفته می تواند از اتوبوس استفاده کند و تازه موقع رفتن به حرم هم باید ساعتها منتظر شوند تا اتوبوس بیاید و... 

بگذریم قرار شد دو روز قبل از عرفه ، اتوبوسها را ببرند برای سرویس و آماده سازی جهت ایام تشریق .

اتوبوسها که رفتند ، بعضیها حاضر شدند تا با پرداخت پول از فیض حضور در مسجد الحرام محروم نشوند . اما بعضی ها،  وقتی متوجه کرایه های سنگین تاکسی ها شدند (‌که تا 5 برابر روزهای دیگر بالا رفته بود !!) دیگر ‌ به مسجد الحرام نرفتند

آنها در خانه تحصن نکردند بلکه آنها را می توانستی در تاکسی هایی ببینی که مجانی یا غیر مجانی حاجیان را به فروشگاهها می بردند و بر می گرداندند!

ظاهرا تا اطلاع ثانوی با خدا و خانه خدا قهر کرده بودند !

 


اظهار نظر شما عزیزان( )

نویسنده مطالب زیر: احمد نازک تن

عنوان متن خاطرات طنز حج 4 دوشنبه 85 بهمن 30 ساعت 11:0 صبح

(تهرانیها )

کاروان ما قزوینی ها بد جایی نبود ، اما بعضی آدمها دوست دارند همیشه غر بزنند. می گفتند چرا هرچی جای خوبه به تهرانیها می دهند و ما شهرستانیها را فرستادند توی این خانه ها؟!

هرچه مدیر کاروان قسم می خورد که تقسیم خانه ها براساس قرعه کشی بوده و تفاوت قیمت کاروانها هم ناشی از همین تفاوت خانه هایشان است ، کسی باور نمی کرد. همان بعضیها باز بهانه می آوردند که نخیر! ما اگر باندازه تهرانیها هم پول داده باشیم باز آنها را می برند به جاهای خوبتر. مثلا همین کاروان آقای دیباجی .

تا این مدیراز دست این غر زدنها خسته شد و یکروز چند نفر از کاروانیها را جمع کرد و برد کاروان آقای دیباجی .

چشمتان روز بد نبیند . وقتی وارد راهرو شدیم حدس زدیم که چه خبر است . اما وقتی چشممان به داخل اولین اتاق افتاد ؛ ...برایمان واقعا قابل تصور نبود که اتاقها و فضای عمومی و تر و تمیز خودمان را با آن خانه تنگ وتاریک و بد قواره و خفه مقایسه کنیم .

موقع بازگشت تا خانه همه ساکت بودند. حتی مدیر هم کلمه ای نگفت . آن روز در جلسه کاروان با اشاره به بازدید از کاروان تهرانیها ! گفت :

همه ما فقط چند روز اینجا میهمانیم . خوب یا بد می گذرد. آنها که وقتشان را برای زیارت صرف کرده اند از سختی اقامت در اتاقها رنجی نمی بینند و آنها که وقتشان را صرف حسادت به این و آن کردند همین را برای خود به سوغات می برند.

 


اظهار نظر شما عزیزان( )

نویسنده مطالب زیر: احمد نازک تن

عنوان متن خاطرات طنز حج 3 یکشنبه 85 بهمن 29 ساعت 11:0 صبح

( استغفرالله !)

روحانی کاروانمان گفته بود که موقع نمازخواندن در مسجد الحرام به محل سجده خود نگاه کنید زیرا با آن که نظر کردن به کعبه مستحب است اما در حین نماز بهتر است به سجده گاه نگاه کنید.

حرف روحانی کاروان را گوش ندادم . موقع نماز مستحبی ام محو کعبه بودم که ناگهان ...!

حواسم رفت به یک دسته از زنان لبنانی که از طواف بر می گشتند و از جلوی من عبور می کردند . و حواس پرت شد ، چه حواس پرت شدنی !

قضیه را برای حاج آقا تعریف کردم . گفت : مرد حسابی ! چرا نتوانستی جلوی حواسپرتی ات را بگیری ؟

گفتم : آخه حاج آقا! شما که خودتون می دونین! ماشاءالله  حب علی یکطرف ؛ لپ گلی هم یکطرف ! مگه حواس می ذاره بمونه ؟!


اظهار نظر شما عزیزان( )

نویسنده مطالب زیر: احمد نازک تن

عنوان متن خاطرات طنز حج 1 جمعه 85 بهمن 27 ساعت 11:0 صبح

(انا ایرانی !)

دعای کمیل مدینه همیشه در محاصره نیروهای امنیتی عربستان برگزار می شده ولی یکی دو سالی است که این محاصره به بهانه جلوگیری از نفوذ نیروهای القاعده و وهابیون افراطی، شدیدتر از قبل اعمال می شود. از یک ساعت قبل درهای حرم و مسجد شریف نبوی را می بندند . حیاط را تخلیه و قرق می کنند . اطراف حرم را هم  منع عبور می کنند و فقط و فقط ایرانیها را پس از شناسایی به داخل حلقه محاصره راه می دهند. به این ترتیب بسیاری از مشتاقان خارجی که مایل به حضور در این مراسم باشکوه هستند از فیض آن محروم می شوند .

آن شب جمعه که من مدینه بودم ؛ برای ورود به محوطه برگزاری دعا باید از دالان تنگ نیروهای امنیتی عبور می کردیم تا هرکدام قد وبالا و قیافه ما را نظری بیندازند و از ایرانی بودنمان مطمئن شوند و یا کارت شناسایی ما را ببینند .

در این هیر و  ویر ؛ یک عرب آفریقایی با چهره ای کاملا مشخص که معلوم بود یا سودانی است یا از همان دور و اطراف ، وارد دالان شد. مامور امنیتی به او تذکر داد که ورود غیر ایرانی ممنوع است . او هم با جدیت هرچه تمامتر گفت : " ایوه ، انا ایرانی !"


اظهار نظر شما عزیزان( )


لیست یادداشت های آرشیو نشده این وبلاگ

با سلام، خداحافظ!
هشدار امام درباره خودمحوری دانشگاهیان و قوای مسلح
سخن امروزین امام!
سوال سرخ و پاسخ سبز - بخش چهارم
سوال سرخ و پاسخ سبز - بخش سوم
سوال سرخ و پاسخ سبز - بخش دوم
سوال سرخ و پاسخ سبز - بخش اول
فرمان 8 ماده ای امام
«کتاب قانون» رودرروی «اخراجیها»!
نامه ای به برادر نوری زاد
شکلک او ، کفرما!
تاکتیک ابوسفیانی!
جمعش می کنیم!
سخنان مهم سیدمحمدخاتمی درباره فتنه اخیر
این خمینی بود!
[همه عناوین(167)][عناوین آرشیوشده]


Powered by : پارسی بلاگ
Template Designed By : MehDJ


آمار وب فارسی